Την ώρα που όλο και περισσότεροι τουρίστες κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία στη Ριβιέρα Μάγια του Μεξικού και στη Γουατεμάλα ενόψει της λεγόμενης Ημέρας της Αποκάλυψης που αρκετοί εκτιμούν ότι πρόκειται να έλθει τον επόμενο μήνα, οι ειδικοί προσπαθούν να αποσαφηνίσουν τον μύθο κι εξηγούν ότι οι Μάγια δεν θεωρούν την 21η Δεκεμβρίου 2012 ως ημέρα της συντέλειας του κόσμου.
Η προφητεία περί αποκάλυψης που έχει εμπνεύσει συγγραφείς και σεναριογράφους δεν εμφανίζεται στο πέτρινο Ημερολόγιο της Μεγάλης Μέτρησης, το οποίο κατασκεύασαν οι Μάγια περίπου το έτος 669 στο νοτιοανατολικό Μεξικό, αναφέρουν ειδικοί, τονίζοντας ότι οι Μάγια δεν ασχολούνταν με την αποκάλυψη.
Στην πραγματικότητα, συνεχίζουν οι ειδικοί, η λίθινη πλάκα αφηγείται τη ζωή και τις μάχες ενός ηγεμόνα της εποχής, του Μπαχλάμ Ατζάου, ο οποίος ήθελε να προγραμματίσει την έλευση του θεού.
Επιπλέον, η τελευταία ημέρα του Ημερολογίου αυτού είναι η 23η Δεκεμβρίου του 2012 και όχι η 21η και ουσιαστικά αυτή σηματοδοτεί το τέλος ενός κύκλου.
Επομένως, εξηγούν ερευνητές, δεν συντρέχει λόγος να κατασκευάσει κανείς μία πελώρια κιβωτό αφού οι καταστροφικές πλημμύρες, οι σεισμοί και οι εκρήξεις ηφαιστείων που παρουσιάζονται στην ταινία του Χόλιγουντ 2012 δεν αναφέρονται σε προφητεία των Μάγια.
«Οι Μάγια είχαν μία κυκλική ιδέα περί χρόνου. Δεν τους απασχολούσε το τέλος του κόσμου» λέει ο Μεξικανός αρχαιολόγος Χοσέ Ρομέρο.
Η λίθινη πλάκα, που είναι γνωστή ως Μνημείο 6 ή αλλιώς Λίθινη Πλάκα του Τορτουγκέρο, βρίσκεται στο Ελ Τορτουγκέρο (η χελώνα), μία αρχαιολογική τοποθεσία που ανακαλύφθηκε το 1915.
Είναι σπασμένη σε έξι σημεία και τα διάφορα κομμάτια της εκτίθενται σε μουσεία των ΗΠΑ και του Μεξικού, περιλαμβανομένων του Ανθρωπολογικού Μουσείου Κάρλος Πελισέρ Καμάρα στην περιοχή Ταμπάσκο και του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης.
Η πρώτη μελέτη της λίθινης πλάκας δημοσιεύτηκε από Γερμανό ερευνητή το 1978.
Από τότε, διάφοροι αρχαιολόγοι εξέτασαν τη σημασία της και συμφωνούν ότι αναφέρεται στην 23η Δεκεμβρίου.
«Η τελευταία επιγραφή αναφέρεται στις 23 Δεκεμβρίου του 2012, αλλά το κεντρικό θέμα του Μνημείου 6 δεν είναι η ημερομηνία, δεν πρόκειται για προφητείες ή για το τέλος του κόσμου. Είναι η ιστορία του τότε ηγεμόνα Μπαχλάμ Ατζάου» εξηγεί ο Ρομέρο και προσθέτει ότι η ημερομηνία αποτελεί «αρχή ενός νέου κύκλου, αυτό είναι όλο».
Παρότι οι Μάγια επιχειρούσαν προφητείες, τα γεγονότα που τους απασχολούσαν ήταν εκείνα που αφορούσαν το άμεσο μέλλον και συνδέονταν με φαινόμενα της καθημερινής ζωής, όπως βροχοπτώσεις, ξηρασίες ή σοδειές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου